Motorku jsem koupil výměnou za KLE500 r 1996 s doplatkem pár tisíc a byla to celkem výhra.
Výška jezdce: 190 cm
První dojmy - První dojmy byly celkem děsivé, nemluvím o výkonu, ten je krásně lineární a očekávatelný, mám R6 a výkon je podobný, akorát tedy vtr má skvělej krouťák. Děsivé to bylo s jízdními vlastnostmi, páč bývalý majitel ač na ní dojel 60km po vlastní ose měl značně podhuštěné pneumatiky a celkem se divím, že se někde nevymlaskl, přední měla 1,2atm a zadní 1,5atm ?.
Motorku bych doporučil pro - Vhodný pro sportovně cestovní nadšence
Doplňky na motorce - Moto má pancéřové brzdové hadice ,tlumič řízení, padáky a zásuvku s voltmetrem
Recenze
Motorku jsem vyhlížel ke koupi jako případný litr, ještě než se mi prodejce nabídl s výměnou, chtěl jsem motorku sportovně cestovní a aby mě uvezla s batůžkem, protože na R6 se mi samotnému jezdí skvělé, ač mám 192cm, ale ve dvou je to značně nepohodlné, batůžek si sice chválí posez, ale já to cítím trošku jinak, navíc Yamažku přetěžujem. VTR jsem projel na parkovišti a naložil do dodávky, až doma přišlo vystřízlivění.
- Podhuštěné pneumatiky což bylo na zabití, naštěstí lidé na FB pohotově poradili, já tipoval hnutý rám, který se naštěstí neprokázal. Kola jsem dofouknul a rázem byla motorka podstatně přívětivější.
- Přední vidlice se potápí skoro až k dorazům, takže hned následovalo přitažení na předpružení, ale i tak to není nic moc, novým pružinám se celkem braním, protože je to dost peněz, ale zkusím je vypláchnout a nalít nový olej + kluzáky, gufera a prachovky nechám, jelikož netečou. - pružiny jsou nutné, čeká mě to ještě letos v zimě, jinak vidle fungují dobře.
- brzdy o ničem, páčka chodila skoro až ke gripu. Trochu jsem se zhrozil, ale pohotově jsem s tím začal něco dělat. Objednal jsem nové desky, kotouče mají k limitu ještě čas, takže peníze ušetřené, pancéřové hadice byly už namontovány bývalým majitelem a tak zbylo jen vyměnit brzdovku, dal jsem motul dot 5.1 ? na zadním brzdiči jen výměna kapaliny. - přední brzdy jsou skvělé, nevím co kdo má s tím že vtra nebrzdí, zkoušel jsem i max účinnost a motorka zvedala zadní kolo, za mě paráda, zadní brzdu používám jen na semaforech abych nemusel držet páčku.
- zadní tlumič jsem předpružil na max a trošku přitvrdil odskok, přeci jen jsme s ženou plnoštíhlí, kyvka naštěstí chodí dobře, tak mě zatím repas ložisek nečeká.
- řetěz nebyl nic moc, tak jsem ho aspoň vyčistil a podstatně se rozhýbal, rozeta nemá vytlačené zuby, tak tipuju že řetěz je ještě dobrej, objednal jsem pastorek a preventivně ho vyměnil, přeci jen je to první součást řetězovky co odchází jako první. Pod deklem na pastorku byl bordel až hanba, je to způsobeno hlavně tím že je jeho součástí hydraulický vypínač spojky, tak se tam hůř leze a pro jednodušší servisáky je to zbytečná práce ?, předchozí majitel podle bordelu kolem pastorku a v okolí řetězu řetěz pouze mazal a vydatně ?? Ještě jsem vyměnil rázové tlumiče a ložisko unašeče, bylo dosti volné.
- vyměnil jsem komplet chladící kapalinu, to co jsem odtama vypustil bylo k zblití, nalito G13, osazeno nové víčko chladiče, staré vůbec netlakovalo.
- motor za studena a v nižších ot občas divně cvakne, skoro jakoby přeskočí, tak jsem hledal a narazil jsem že stojí napínáky za prd, to je celkem rána. Napínáky jsem zběžně zkontroloval jak jsou doplé a co to dělá při běžícím motoru. Tak napínáky docela pulzují, zkoušel jsem je i šroubovákem utáhnout ale je to k ničemu, systém napínáku v sobě nemá aretační zoubky a vše drží jen pružina. Objednal jsem manuální napínáky a rovnou zánovní vačkové řetízky z Varadera, už přišly a o víkendu mě čeká servis, tak uvidím zda jsou nutné měnit i řetízky. - řetízky sedí na ozubení krásně, takže není třeba měnit, pouze jsem osadil mechanické napínáky.
- větrák chladiče mi přijde takový mdlý, nemá sílu, roztáčí se pozvolna takže bude třeba se na něj podívat a vyčistit kontakty, pokud se k nim dostanu. - větrák rozebrán a kontakty vyčištěny, běží a má sílu jako za mlada.
- přepínač blinkrů funguje kdy se mu chce a je tedy také na řadě s vyčištěním. - vyčištěno a nastříkán kontaktol, vše jde jak má, hezky z lehka a ladně.
- pneumatiky mají ještě dost vzorku, jen je na zadní malá ploška, až s motorkou začnu jezdit, tak se půjdou trénovat kolínka a ploška půjde v nemilost ? pneumatiky jsou kvalitní 3 směs Michelin Pilot Road 4, tak jim zkusím tu plošku ojezdit. - omyl, koupil jsem sadu Pirelli Angel GT, drží perfektně i za deště a Michelin jsem schoval na půdu, kdyby bylo potřeba a nebyly zrovna peníze na pneu...
- klasicky nový olejový filtr a olej motul 10w40 5100, nový vzduchový filtr.
- utáhl jsem trošku krk, zdálo se mi že je to nějaké volné a přikoupil za 3k tlumič řízení z cbr900, bude nutná menší úprava, ale napasovat tam půjde, mám totiž fobií z wobble a s batůžkem to nemůžu riskovat vůbec. - tlumič se mi podařilo namontovat z boku, jinde místo nebylo, akorát jsem v něm musel vyměnit olej, ten co tam byl byl s bublinkama a téměř bez odporu, nalil jsem Motul 15w a jde to krásně a účinně.
- motorka mi přijde od vaček značně hlučná a mám podezření na mírné přidření, budu to řešit nanotechnologiemi Atomiem pro 4t motocykly
- batůžek je na motorce taky spokojená, tak už se oba těšíme až se bude jezdit
PS: musím prvně rozšířit papíry z A2 na A ?
Řidičák rozšířen a už se jezdí. Byli jsme na výletě do Mostu na SBK 2024, po cestě z Brna bylo pár zastávek a pojali jsme to dosti turisticky, tak tu přibudou i nějaké fotky.
- Na předním válci jsou velké vůle, tak mě to čeká co nejdřív, respektive v zimě ještě letos.
- Ta rána co se občas ozve je způsobena chudou směsi zadního valce, prý běžné na vtr, tak byl zadní válec přetriskován větší volnoběžnou triskou a už to nedělá.
- Motorka mi začala vydatně přebíjet, někdy to vystřelilo až na 18V, poznal jsem to až co mi odpálila druhou žárovku v hlavním světlometu, no samozřejmě baterka KO, takže nový regulátor za 1200,- druhovýroba postačí a nová baterka. Vše se srovnalo a teď krásných 14V, tak jsem koupil i lepší světlo Philips white vision, na tyto žárovky nedám dopustit.
S motorkou jsem najezdil asi 3000km a vydatně s ní trénuju kolínka, pokládá se lehce a kupodivu se mi loží hloub jak yzf-r6, buď je to zkušenostmi co nabývám, nebo to ta motorka motorka v sobě má.
Už jsme zažili i pád, jen to bylo štěstí v neštěstí, při otáčení mi ujela na krajnici po štěrku a já jí velice rychle opustil, motorka jela tak 4m, 0lasty trochu pokřupaly a odřely se, zrcátko taky trošku odštíplé, blinkr urvaný a tlumič řízení KO, jinak v pořádku. Já jen trošku odřená kombinéza a bota. Štěstí v neštěstí je, že jsem předtím jezdil jako pološílenec pod Blanskem a u Ostrovačic, cením pád ve 20km/h misto ve 130km/h.
Motorka je svěží a ráda se točí a pokládá do zatáček, počítám s ní na blbnutí a cestování do dalších let.
bývala mojím snom a aj po rokoch stale dobre vyzera a krasne znie.
Dobře ,ty...krásnej žluťásek a V2